لوازم امنیتی ضروری برای راه اندازی فروشگاه ها 2

دزدگیر

سیستم های اعلان سرقت

این سیستم ها جز تجهیزات بسیار ضروری برای مواقعی است که شما در محیط کار خود نیستید و همچنین برای مواقع شب هنگام کاربرد دارد. وجود حسگر هایی که میتوانند هر گونه حرکت را تشخیص دهند و سپس با به صدا درآمدن آژیر و ارسال پیامک به شما و یا هر کدام از اطرافیان شما از هرگونه سرقت جلوگیری کنند. صداهای هشدار این سیستم ها معمولا به گونه ای است که به علت نوع صدا و شدت صدا فعالیت ذهنی سارقان را کاهش میدهد و ضریب اطمینان بالایی برای حفظ کالاهای بااهمیت در فروشگاه دارند. همچنین وجود سیستم های حفاظتی دارای سنسور های حساس به حریق، اتصالی برق، دود و … که اهمیت بسیاری در کاهش خسارت های ناشی از حوادث ناگهانی دارند.

نتیجه گیری: رعایت موارد امنیتی به همراه آموزش کارکنان در فروشگاهتان میتواند تجربه ی مدیریتی بسیار خوبی برای شمابه همراه داشته باشد. سرمایه گذاری برای سرویس های امنیتی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که هر شخص در ابتدای شروع کار خود و تاسیس یک فروشگاه میتواند انجام دهد. شما با انتخاب سیستم های نظارتی درست، نصب آنها در مکانی مناسب و تهیه ی آنها از مراکز معتبر به گونه ای بسیار عالی امنیت کسب و کار خود را تضمین خواهید کرد.

 

سیستم های اعلان حریق

سیستم یا دستگاه اعلام حریق به مجموعه ای از تجهیزات آتش نشانی که هماهنگ با هم جهت خبر دادن و آشکارسازی وقوع حریق در محیط سازمان یا هر مکان دیگر عمل می کنند، گفته می شود.

سیستم اعلان حریق
سیستم اعلان حریق

چشمی ها

چشمی ها یا همان سنسور های تشخیص حرکت در انواع مختلفی ساخته می شوند:

1- سنسور تشخیص حرکت (pir) passive infrared

سنسورهایی هستند که با مادون قرمزی که از خود یک منشور مشبک مادون قرمز ارسال می کند، که در هنگام برخورد با موجودات زنده و قطع این منشور توسط حرارت بدن آن موجود حضور آن را تشخیص می دهد. این نوع چشمی علاوه بر چشمی دزدگیر در روشنایی خودکار راه پله هم به کار میرود.

چشمی آسا
چشمی آسا

2- پرده ای

این نوع چشمی بیشتر در جاهایی مصرف دارد که شما بخواهید یک محدوده خاص را کنترل کنید مثل یک مغازه که شما بخواهید از محدوده بعد از میز پیشخوان را کنترل کنید. از مزایای خوب این چشمی زاویه دید 180 درجه آن است که وقتی تحریک می شود دستگاه فقط یک الارم دینگ دانگ می دهد.

این نوع چشمی ها برای مکان های بزرگ مثل کارگاه ها یا سالن ورزشی و غیره بکار میرود که با دو چشم فرستنده و گیرنده که روبروی هم قرار میگیرند واگر موجود زنده ای  در بین دو چشم قرار گیرد دزدگیر به صدا در می آید.

چشمی پرده ای آسا
چشمی پرده ای آسا

4- نوع وزنی

این نوع چشمی جایی کاربرد دارد که دارای حیوانات خانگی و اهلی است و یا محیط های مثل کارگاه ها که امکان تردد حیواناتی مثل سگ و گربه وجود دارد. این نوع چشمی ها طوری طراحی شدند که به حرارت بدن موجودات زنده بالای چند کیلو گرم واکنش نشان می دهد.

imenberoz