چگونه ازسرقت اموال خود جلوگیری کنیم؟

گونه ازسرقت اموال خود جلوگیری کنیم

قبل از پاسخ دادن به سوال مورد نظر باید کمی درمورد زمان هایی که احتمال سرقت زیاد می شود بحث کنیم.برای پیدا کردن راه حل برای هر مشکلی ابتدا باید علت آن را جویا شویم.

 

  • ناامن بودن راه های ورودی به ساختمان
  • اطلاع افراد غریبه از برنامه سفر شما
  • راه دادن افراد نا مطمين به محوطه ساختمان
  • تعویض نکردن قفل های منزل جدید
  • نگهداری اموال با ارزش در خانه
  • فراهم نکردن سیستم های ضد سرقت مثل دوربین مدار بسته و دزدگیر و ردیاب

 

راه های جلوگیری از سرقت

1) از دزدگیر کمک بگیرید.یک سیستم ضد سرقت دیگر که میتواند یک لایه دفاعی دیگری برای امنیت خانه شما باشد دزگیر اماکن است. دزدگیر ها انواع مختلفی دارند که میتوانید تهیه کنید مثل دزدگیر ساده که براساس آژیر و هشدار محلی صاحب منزل را مطلع می کند. دزدگیر اماکن و یا تلفن کننده سیم کارتی گزینه ایی هستند که می توانید انتخاب کنید.

2) نصب دوربین مدار بسته راهی دیگر برای پیشگیری از سرقت: بارها دیده ایم که از کار انداختن دوربین ها برای سارقان کار راحتی است بنابراین باید برای دوربین های خود محافظ تهیه کنید.هنگام خرید این دوربین ها به داشتن قابلیت دید در شب توجه کنید به علاوه نصب کردن لامپ های هوشمند سنسور دار در تشخیص چهره سارق خیلی موثر است.

راه های جلوگیری از سرقت
راه های جلوگیری از سرقت

3) پرده های خانه را همیشه ببندید.اینکه هر روز پرده هارا در زمان خاصی باز کنید می تواند برای سارق یک نشانه باشد که مثلا اگر امروز این کار را نکردین به معنیه نبودنتان است و از این موقعیت استفاده کند.

4) از پنجره غافل نشوید. قرار دادن هر چیز با ارزشی پشت پنجره ای که از بیرون دید دارد یک اقدام خطرناک است و هر سارقی را وسوسه میکند.وارد شدن به منزل شما از طریق پنجره به خصوص برای طبقه های پایین کار سختی نیست توجه داشته باشید که برای پنجره های خانه حفاظ نصب کنید.

5) پول ها و طلا های خود را در منزل نگه ندارید زیرا در صورت سرقت خسارت بزرگی را به شما وارد میکند.

6) برنامه سفر خود را جار نزنید.این روز ها با فراگیر شدن فضای مجازی همه از احوال و برنامه های خود خبر دارند.حالا تصور کنید به گوش کسی برسد که منتظر این فرصت باشد…

7) چراغ های منزل خود را روشن نگه دارید. شاید این روش دیگر سارقان را گول نزد اما حداقل کاری است که میتوانید انجام دهید روشن نگه اشتن یک چراغ کم مصرف میتواند گاهی سارق را منصرف کند با این تصور که کسی در خانه است اما راه بهتر این است که به آشنایتان بسپارید که هواسش به منزل شما باشد.

ایمن بروز برای شما امنیت، آرزومند است.

imenberoz